Cours d'allemand gratuitsCréer un test
Connectez-vous !

Cliquez ici pour vous connecter
Nouveau compte
Des millions de comptes créés

100% gratuit !
[Avantages]
   



Rack your brains and help/ 30

Cours gratuits > Forum > Exercices du forum || En bas

[POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


Rack your brains and help/ 30
Message de here4u posté le 14-09-2018 à 21:40:11 (S | E | F)
Hello dear hard workers!

Un petit préambule ...
Comme la plupart des RYBs précédents, ce texte s'inspire (mais ne copie pas ...) d'un ou plusieurs textes de la presse écrite ou orale. Il a été, comme toujours raccourci, remanié, interprété, simplifié, allégé ... pour vous le rendre plus digeste.
Il n'y a aucun intérêt a rechercher le ou les extraits originels et originaux. Le seul intérêt est de le saisir "à bras le texte" , et de vous "battre" avec ... Go for it! C'est en faisant ceci que vous pouvez travailler vraiment, et donc, je l'espère, progresser.
C'est un et il sera corrigé online le vendredi 28 septembre, tard.
Comme toujours, you have THE FORCE!

I)Please, help my student! He really needs you!
C’est la rentrée … Ce texte, le premier de l’année scolaire, contient 12 fautes ! Il vous faudra les détecter et les corriger. ( Attention ! Vous pourriez être tentés de trouver plus de fautes que les 12 annoncées, mais ce serait vouloir pénaliser les « régionalismes » et expressions familières. Ne le faites pas ! Ne « sanctionnez » que " la grammaire/ syntaxe/ vocabulaire/ fautifs.")
* * * Attention, ce texte contient des fautes à corriger !

At one time, 76-years-old Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago for create a more stable ecosystem for future generations.
For centuries that tribe has killed animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some tribepeople began a campaign to stop hunting. They spurred to act after discover that a type of pheasants living in their area was endangered species.They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged keeping the heads of hunted animals inside their home. Now, most have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had killed.
For many hunters, weapons embodied skill as long as courage. They represented a sacred practice passed about from one generation to another one. Now, the tribe farm for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations Our life, tradition and culture are very much dependant of nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes

II) Find the « scrambled words »… Here are three sentences where some words have been unfortunately mixed. Would you please reorder them and give a meaning to these sentences.
1) When the crash was heard, SARSDPETEIN rushed to the restaurant to RTESHLE there.

2) YNGEEMREC services worked as fast as they could in the busy TITIDSRC before the scene was secured for EORVEEYN.

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life TNOKBUNENWS to you and to everybody else.

( Je n’ai pas osé en mettre plus … Dites –moi si ça va et si ce n’est pas trop chronophage… Merci. Après une remarque de l'un d'entre vous : il n'y a, non plus, AUCUN INTERET à utiliser un logiciel to unscramble the letters...)J'espère que vous apprendrez beaucoup en cherchant.

III)ANOTHER TORTURE… (de Maxwell) Encore une seule recherche, cette fois (c’est la rentrée et les rythmes sont difficiles à prendre ! Maxwell
(Je crois, qu’en fait, il n’y aura plus qu’une recherche à chaque fois … Dites-moi ce que vous en pensez … Merci
A partir de l'expression française suivante : «quand même», trouver au moins trois traductions anglaises (différentes) possibles que vous utiliserez chacune dans une phrase qui explicitera le contexte dans lequel on peut l'utiliser, l'éventuel registre de langue associé, et les nuances de sens. Ces trois expressions anglaises ne devront (si possible) pas être interchangeables, et chacune devrait apporter quelque chose de différent. Travaillez bien! Bon courage. THE FORCE is with You!




Réponse : Rack your brains and help/ 30 de chocolatcitron, postée le 14-09-2018 à 22:54:28 (S | E)
Bonjour ma chère Here4u !

euh, 10 ou 12 fautes à trouver dans ton 1) ?

Le II a été chronophage (plus de heures et demie, rien que pour ce mot pour la 3), mais finalement, je l'ai trouvé !
Merci d'avance.

Bonne soirée !
Chocolatcitron.



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 15-09-2018 à 10:39:44 (S | E)
Hello, Choco, et vous tous ...

Ne t'inquiète pas pour savoir si c'est 10 ou 12 fautes, ou 15 ou 20 ... (Souviens-toi que ce qui est "fautes" pour certains ne l'est pas pour d'autres ... ) Cherche et corrige TOUT CE QUI TE SEMBLE ANORMAL ... Si tu veux, mets * et brève explication de ton doute. Ne passe pas trop de temps ! (ou alors, fais ce travail en plusieurs temps ... pour regarder "à froid" ...)

Edit: combien de temps pour le II entier?




Réponse : Rack your brains and help/ 30 de chocolatcitron, postée le 16-09-2018 à 19:06:56 (S | E)
Rack your brains and help/ 30 Here4u, 14/09/18 : vendredi 28 septembre,
Hello my dear Here4u and Maxwell : thanks, I worked with pleasure on your great exercises! FINISHED.

Hi Everybody!

Here is my work:
I)Please, help my student! He really needs you!
C’est la rentrée … Ce texte, contient 12 fautes ! Il vous faudra les détecter et les corriger.
Here is my marking :
At one time, 1) 76-YEAR-OLD (adjectif = invariable!) Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago 2) TO create (or : for creating) a more stable ecosystem for future generations.
For centuries 3) THIS (= this one, not another one = ni éloigné, ni péjoratif)) tribe has killed animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some 4) TRIBESPEOPLE (génitif) began a campaign to stop hunting. They 5) WERE (passé = antériorité) spurred to act after 6) DISCOVERING (ing après after, before...) that a type of 7) PHEASANT (espèce animale + mettre une majuscule pour tout ce qui est nature ???) living in their area was 8) AN (need an article) endangered species.They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged keeping the heads of hunted animals inside their home. Now, most have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had killed.
For many hunters, weapons embodied skill as 9) WELL (sens : long is wong) as courage. They represented a sacred practice passed about from one generation to another one. Now, the 10) tribe'S (génitif) farm for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations. Our life, tradition and culture are very much 11) DEPENDENT (orthographe) 12) ON (to depend on sth) of nature and we are determined to protect it. "

Here is my translation:
Autrefois, Chaiyevi Zhiinyii, 76 ans, fut un chasseur habile. Pourtant il a arrêté la chasse en 2001.
La tribu Angami a abandonné cette importante source de moyens de subsistance il y a vingt ans, afin de créer un écosystème plus stable pour les générations futures.
Durant des siècles, cette tribu a tué des animaux pour se nourrir mais aussi parce que c'était la tradition, et un art de vivre.
Tout a commencé, en 1993, quand quelques personnes de la tribu ont commencé à mener une campagne contre la chasse. On les avait incité à agir après la découverte qu'un type de faisan qui vivait dans leur environnement, était sur la liste des espèces en danger. Ils étaient souvent tués pour leur viande.
Depuis lors, toutes formes de chasses, d'exploitations forestières, incendies dans la jungle aussi bien que n'importe quelle sorte d'exploitation des ressources naturelles et forestières qui entourent le village ont été interdites.
Traditionnellement, les membres de la tribu avaient des fusils et étaient encouragés à garder les têtes des animaux chassés, dans leur maison. Maintenant, la plupart ont abandonné leurs armes pourtant quelques uns exposent encore les têtes des animaux qu'ils ont tué.
Pour beaucoup de chasseurs, les armes incarnaient les compétences, aussi bien que le courage. Elles représentaient une pratique sacrée transgénérationnelle/passant d'une génération à une autre. Maintenant, la tribu pratique l'élevage pour se nourrir, mais n'utilise ni fertilisants chimiques, ni pesticides.
« Nous ne voulons pas que notre folklore devienne dénué de sens pour les générations futures. Notre vie, tradition et culture, sont très dépendants de la nature, et nous sommes déterminés à la protéger.


II) Find the « scrambled words »… Here are three sentences where some words have been unfortunately mixed. Would you please reorder them and give a meaning to these sentences.
1) When the crash was heard, SARSDPETEIN --- PEDESTRIANS rushed to the restaurant to RTESHLE ---SHELTER there.
Quand on a entendu le crash, les piétons se sont rués dans le restaurant pour s'y abriter.

2) YNGEEMREC---EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy TITIDSRC --- DISTRICT before the scene was secured for EORVEEYN ---EVERYONE.
Le service des urgences a travaillé aussi vite qu'ils ont pu dans le quartier avant qu'on ait sécurisé les lieux pour chacun.

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life TNOKBUNENWS --- UNBEKNOWNST to you and to everybody else.
C'est juste un rappel pour vous tous que je suis chanceuse de vous avoir dans ma vie à votre propre insu, et celui de tous,

(Je n’ai pas osé en mettre plus … Dites–moi si ça va et si ce n’est pas trop chronophage… Merci. )
Les deux premières phrases ont été rapidement trouvées, sans doute parce que je connaissais le vocabulaire, mais la troisième phrase, (pour le tout avec avec les pions du scrabble ), a été trouvée en plus de deux heures et demie : voilà un mot que je ne suis pas prête d'oublier ! Merci, .


III)ANOTHER TORTURE… (de Maxwell) Encore une seule recherche, cette fois (c’est la rentrée et les rythmes sont difficiles à prendre ! Maxwell
(Je crois, qu’en fait, il n’y aura plus qu’une recherche à chaque fois … Dites-moi ce que vous en pensez … Merci.
Oui, je suis d'accord, c'est chronophage, et il vaut mieux en faire moins mais le faire mieux, et pouvoir retenir ce que l'on a fait, car beaucoup d'expressions nouvelles avec leurs nuances de sens !

A partir de l'expression française suivante : «quand même», trouver au moins trois traductions anglaises (différentes) possibles que vous utiliserez chacune dans une phrase qui explicitera le contexte dans lequel on peut l'utiliser, l'éventuel registre de langue associé, et les nuances de sens. Ces trois expressions anglaises ne devront (si possible) pas être interchangeables, et chacune devrait apporter quelque chose de différent. Travaillez bien! Bon courage. THE FORCE is with You!

Quand même (cependant, malgré) all the same, still, anyway, anyhow, even so :
He feels injustice, because he did nothing bad, but he has been punished as all his classmates ANYWAY !
Il ressent de l'injustice, car il n'a rien fait de mal , mais il a été quand même puni comme tous les copains de sa classe !

Quand même (en espérant que non) not really.
Even if your son is a very bad boy, and an idler, you wouldn't dare leave him to their fate when the Police catches him ; NOT REALLY ?
Même si ton fils est un très mauvais garçon, et un fainéant, tu n'oserais pas l'abandonner à son sort quand la police viendra le cueillir, quand même !

Quand même (emphatic) no, really

Quand même ! (surprise) Really?! (informal) No kidding!
« This door of my apartment building is still broken because an act of vandalism occurred : it had been twice picked a lock, but noboby called the Police. And the lock cost 1500 euros ?! »
« NO KIDDING 1500 euros ! »
« Yes, it's the price for this kind of lock ! »
« REALLY ? It 's very expensive ! »
« La porte de ma résidence est encore cassée par acte de vandalisme : on a forcé deux fois la serrure, mais personne n'a appelé la police .  Et la serrure a coûté 1500 euros ! »
« Non, tu plaisantes, 1500 euros ?! »
« Oui c'est le prix pour ce genre de serrure ! »
« Ah oui ? C'est très cher ! » (A true story!)

Merci quand même (merci même si réponse négative) (informal) thanks anyway,/thank you anyway.
Even if my work is not good as good as we wish, THANKS ANYWAY for marking it !
Même si mon travail n'est pas aussi bon que nous le souhaiterions, merci quand même pour ta correction.

Quand bien même soutenu (même si) even if / even though.
EVEN THOUGH your friend 'd ask for making friend with me again, I won't give her my address because her betrayal about three years ago ! I suffered a lot with it because I had faith in her... : dont trust her, she isn't really your friend, you know ... !
Quand bien même ton amie me demanderait à nouveau en amie, je ne lui donnerai pas mon adresse à cause de sa trahison il y a environ trois ans ! J'en ai beaucoup souffert, car j'avais confiance en elle... Ne lui fais pas pas confiance, elle n'est pas vraiment ton amie, tu sais... !

Here is the force, back to you for marking and sending our work... I did my very best.
Have a very sweet, but if possible also a great week !
See you soon !



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de chocolatcitron, postée le 16-09-2018 à 21:44:13 (S | E)
Bonjour Here4u,

Pour le second exercice : 2 h 45 min maximum : phrases 1) et 2) trouvées instantanément, mais plus de 2 h 30 min pour la phrase 3) !
de te creuser la tête à chercher de nouveaux jeux, et me faire REELLEMENT aimer travailler et progresser en anglais.
See you soon !



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de magie8, postée le 16-09-2018 à 23:58:33 (S | E)
hello everybody
heureuse de vous retrouver pour encore des longues heures de travail
je suis vraiment épatée par le travail accompli par chocolat citron en si peu de temps , énorme boulot
moi je n' en suis qu'à la moitié.je commence à poster tout de même pour avancer un peu car je m'y reprends toujours en plusieurs fois à contrôler encore ce n'est jamais tout bon.

READY TO CORRECT

At one time, 76-YEAR-old Chaiyievi Zhiinyii was a SKILFUL hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago for CREATING a more stable ecosystem for future generations.
For centuries that tribe has killed animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some tribe'S people( OR PEOPLE OF THE TRIBE) began a campaign to stop hunting. They WERE spurred to act after discoverING that a type of PHEASANT living in their area was AN endangered species.They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged keeping the heads of hunted animals inside their homeS. Now, most have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had killed.
For many hunters, weapons embodied skill as MUCH as courage. They represented a sacred practice passed about from one generation to another one. Now, the tribe farmS for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations Our life, tradition and culture are very much DEPENDENT ON nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes


II) Find the « scrambled words »… Here are three sentences where some words have been unfortunately mixed. Would you please reorder them and give a meaning to these sentences.
1) When the crash was heard, PEDESTRIANS rushed to the restaurant to RTESHLE there.
Quand la collision fut entendue, des piétons se précipitèrent dans le restaurant ....?

to shelter= pour s'y réfugier , se mettre à couvert , s'abriter je ne vois pas autre chose mais c'est chocolat citron qui a trouvé celà .
pédestrians j avais trouvé , mais quand même les lettres étaient bien mélangées


2) EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy DISTRICT before the scene was
secured for EVERYONE.
les services d'urgence ont travaillé aussi vite que possible dans le quartier affairé ,avant que la scène soit sécuriséé pour tout le monde

EMERGENCY , DISTRICT, M'ONT sauté aux yeux tout de suite en quelques minutes
mais everyone j'ai dû m'y reprendre en plusieurs fois
mais j avais trouvé aussi

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life TNOKBUNENWS to you and to everybody else.
celui-ci impossible
c'était juste pour rappeler à tous ,combien , j' ai de la chance de t' avoir dans ma vie ......,

je pense que chocolat citron a trouvé mais moi non , unbeknownst= à l'insu de , , Bravo chocolat citron= à ton insu,et à celui de tous sans que vous vous en doutiez,(ça peut aller)
parfois avec les mêmes lettres on peut faire plusieurs anagrammes ??alors on peut continuer à chercher ,

JE NE TROUVE PAS MIEUX QUE CHOCO

II)
A partir de l'expression française suivante : «quand même», trouver au moins trois traductions anglaises (différentes) possibles que vous utiliserez chacune dans une phrase qui explicitera le contexte dans lequel on peut l'utiliser, l'éventuel registre de langue associé, et les nuances de sens. Ces trois expressions anglaises ne devront (si possible) pas être interchangeables, et chacune devrait apporter quelque chose de différent. Travaillez bien! Bon courage. THE FORCE is with You!

1) quand même = sens: toujours , néanmoins
This excercice seems difficult to me , but I can STILL try to do it ,and, we will see the result
Cet excercice me paraît difficile mais je peux quand même essayer de le faire ,et, nous verrons le résultat

2) quand même= sens: qu'importe. de toutes façons
she was probably not the only one guilty, but she will be punished ANYWAY
Elle n'est peut être pas la seule coupable mais elle sera punie quand même

3)quand même=sens:malgré cela
Life can be sometimes though , it is worth been living EVEN SO
La vie peut être dure parfois , celà vaut la peine d'être vécu quand même



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 18-09-2018 à 12:05:59 (S | E)
Hello !
Choco a compris qu'en ce moment, j'ai besoin de "beaucoup de temps" pour corriger, transférer, etc. mais ne t'inquiète pas, magie, chacun a le droit d'avoir sa méthode et me donner un "morceau" de temps en temps est déjà très bien pour m'aider, à condition de me prévenir en mp pour que je "ramasse le devoir" Je m'adapte ... "very flexible" (dans ce sens en tout cas ! )
Quelle que soit votre méthode de travail et vos possibilités de "loisirs", à tous pour ce temps que vous nous consacrez ...



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de jeffers, postée le 19-09-2018 à 13:13:56 (S | E)
Merci Here4u pour les corrections d'anglais.
J'ai le sentiment d'arriver un peu comme un cheveu sur la soupe sur ce "Forum/exercice" et comme bon débutant que je suis au pratique des forums et compagnie, j'ai lu tout le contenu de l'échange, y compris les éléments/corrections apportés par les uns et les autres. Du coup l'intérêt de l'exercice est pour moi annihilé.
Je trouve que l'initiative de cet exercice est une très bonne idée.
Question 1): Qu'est ce qu'un RYB?
Question 2): Doit on envoyer ses propositions de corrections en message privé? ou bien au fil de la discussion?
Désolé pour ces questions mais je souhaiterais faire les prochains exercices en essayant de respecter les consignes et le mode de fonctionnement.
Cordialement,
Jeffers



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de maxwell, postée le 19-09-2018 à 15:05:14 (S | E)
Hello Jeffers et bienvenue
RYB = Rack Your Brains : c'est un exercice forum comme celui-ci
Il te suffit de poster en précisant en bleu 'IN PROGRESS', ce qui te permet de t'auto-corriger jusqu'à ce que tu sois à l'aise avec ta production. Quand tu as fini, tu remplaces 'IN PROGRESS' par "READY TO BE CORRECTED", toujours en bleu. (Tu n'as que 7 jours pour modifier : au-delà, ton post est verrouillé)



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 19-09-2018 à 16:46:36 (S | E)
Hello !
Maxwell a presque tout dit, et très bien dit ! Je rajouterai simplement que par "tactique" et/ ou pour ne pas "spoiler" le jeu pour les autres, il est possible de garder une partie "en stand-by" (dans les conditions stipulées par Max) même si vous avez la solution, ou de la mettre en "hidden" ...
Il est aussi fort possible, même si c'est tentant, de s'astreindre à ne pas regarder les propositions des autres participants avant de poster soit même "ready to be corrected"! C'est l'idéal ... et c'est une "discipline" intellectuelle ... qui rend votre travail intéressant pour vous ! (Pour moi, ça ne change pas grand chose ! )



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 19-09-2018 à 16:49:44 (S | E)
Hello jeffers

Your arrival here is not at all unexpected as you had asked me in mp... Everyone can enter !



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de chocolatcitron, postée le 20-09-2018 à 00:16:33 (S | E)
Bonjour,
welcome Jeffers,
tu sais Here4u le "hidden" n'est pas vraiment caché, il suffit de passer la souris dessus pour lire ce qui est écrit en dessous. ...
Une fois je l'avais utilisé avec un abacus, et tu m'avais demandé de l'enlever.
Après, tout dépend, si on assume ses erreurs publiquement, nous sommes tous là pour apprendre, et tant pis pour "les pavés" même énormes, car ils profitent à tous : coutumière du fait , je peux l'assurer puisque dans les corrections, tu pointes les lacunes, comme les passages judicieux. Connaître ses lacunes permet de progresser.
Personnellement, je ne m'intéresse au travail des autres QUE lorsque j'ai posté : "FINISHED.", le faire avant m'embrouillerait.
On apprend bien davantage en cherchant soi-même les solutions…
See you soon !




Réponse : Rack your brains and help/ 30 de jeffers, postée le 20-09-2018 à 13:07:08 (S | E)
Merci à tous pour ces explications, j'ai vadrouillé sur les différents exercices que propose Here4u. J'espère prendre le temps de m'atteler à un prochain exercice sans avoir lu les réponses.



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de tereda, postée le 20-09-2018 à 15:28:35 (S | E)
hELLO dear all, welcome to the newcomer(s)
I hope all is well for you,
this is my try ready to be corrected.



I)Please, help my student! He really needs you!

At one time, Chaiyievi Zhiinyii, 76, was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago for TO create a more stable ecosystem for future generations.
For centuries THIS tribe has KILLED animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some TRIBES PEOPLE began a campaign to stop hunting. They spurred to act after DISCOVERING that a type of Pheasants living in their area was endangered species.They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged keeping the heads of hunted animals inside their home. Now, most have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had HAVE killed.
For many hunters, weapons embodied skill as long WELL as courage. They represented a sacred practice passed about DOWN from one generation to another oneTHE NEXT. Now the tribe OPERATES a farm for a living, but they do not use chemical fertilizers or pesticides

"We don't want our folklore to BECAME meaningless to our future generations. Our life, traditionS and culture are very much dependant of nature and we are determined to protect it." 12

Il fut un temps où Chaiyievi Zhiinyii, 76 ans, était un chasseur expérimenté, mais il a arrêté la chasse en 2001.
La tribu Angami a abandonné cette importante source de subsistance il y a 20 ans pour créer un écosystème plus stable pour les générations futures.
Pendant des siècles, cette tribu a tué des animaux pour se nourrir, mais aussi parce que c'était une tradition et un mode de vie.

Tout a commencé en 1993, lorsque des membres d'une tribu ont lancé une campagne pour mettre fin à la chasse. Ils ont été poussés à agir après avoir découvert qu'un type de faisans vivant dans leur région était une espèce en voie de disparition et qu'ils étaient souvent tués pour leur viande.
Depuis lors, toutes les formes de chasse, d'exploitation forestière, de brûlage de la jungle ainsi que toute forme d'exploitation des ressources naturelles et des forêts qui entourent le village ont été interdites.

Traditionnellement, les membres de la tribu avaient des fusils et étaient encouragés à garder la tête des animaux chassés dans leur maison. Aujourd'hui, la plupart d'entre eux ont renoncé à leurs armes, mais certains montrent encore la tête des animaux qu'ils ont tués.

Pour de nombreux chasseurs, les armes incarnaient l'habileté autant que le courage. Ils représentaient une pratique sacrée transmise d'une génération à l'autre. Maintenant, la tribu vit de l'exploitation agricole, mais elle n'utilise pas d'engrais chimiques ou de pesticides.

Nous ne voulons pas que notre folklore perde tout son sens pour les générations futures. Notre vie, nos traditions et notre culture dépendent beaucoup de la nature et nous sommes déterminés à la protéger.

II) Find the « scrambled words »

1) When the crash was heard, SARSDPETEIN - PETERSAINTS rushed to the restaurant to SHELTER there.
Lorsque on a entendu l'accident, PETERSAINTS s'est précipité au restaurant pour s'y abriter. !!

2) EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy DISTRICT before the scene was secured for EVERYONE.
Les services d'URGENCE ont travaillé aussi vite que possible dans le SECTEUR fréquenté avant que l'ENDROIT ne soit sécurisé pour TOUT LE MONDE.

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life unbeknownst to you and to everybody else.
unbeknownst
C'est juste pour nous rappeler à tous combien je suis chanceu(se) de vous avoir dans ma vie à votre insu, à vous et à tous les autres.

The second sentence was easy to find, but the third took me a lot of time, first, I had to search a good understanding in French, then I have tried to find the good translation in English, thank you Linguee !!!

III)ANOTHER TORTURE by Maxwell

Quand même : tout de même - all the same
John promised to change, but all the same I decided to end the relationship.

Vraiment, quand même, tu exagères, (marque l'insistance)
No, really; you've gone too far: stealing ten Euros from your little brother isn't on!

Merci quand même - Thank you anyway.
Ça coûte quand même 300 € - it costs a good € 300.."


dear HERE4U, I give you the force.... and I thank you a lot for these exercises very interesting as usual.



PS. By the way, if you're lucky to have us in your life,..... Tell yourself that we're even luckier to have you, never forget.





Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 20-09-2018 à 21:23:50 (S | E)
Hello Choco!

Tu écris :
tu sais Here4u le "hidden" n'est pas vraiment caché, il suffit de passer la souris dessus pour lire ce qui est écrit en dessous. ...

Bien sûr que je le sais ... et tout le monde ici aussi ... Il n'empêche que c'est le seul moyen existant ici pour cacher une réponse A CEUX QUI NE VEULENT PAS VOIR et qui veulent "jouer le jeu"...
Aller promener sa souris est alors un geste délibéré ... et si on voit, tant pis, c'est parce qu'on l'a voulu ... (Na ! )

- Tu écris aussi :

Une fois je l'avais utilisé avec un abacus, et tu m'avais demandé de l'enlever.

Alors, jusqu'à la "deadline", c'est bien de laisser le "hidden" parce que, comme ça, tu ne "spoileS" pas le "plaisir" de ceux qui ne veulent pas voir. Cependant, pour que je puisse transférer les données (donc les copier...) si le "hidden" n'est pas retiré, ça copie du blanc ... Avouez qu'il n'y a pas grand intérêt à laisser un Forum en blanc ... et que c'est dommage que votre correction soit incomplète ...

Après, tout dépend, si on assume ses erreurs publiquement,
Je suis certaine que c'est le cas de tous ... Nobody's perfect...

Je ne peux qu'applaudir à ta conclusion :
On apprend bien davantage en cherchant soi-même les solutions…





Réponse : Rack your brains and help/ 30 de joe39, postée le 22-09-2018 à 18:06:21 (S | E)
Hello dear here4u.
Here I’m with my try,
Ready to be corrected


I)Please, help my student! He really needs you!
At one time, 76-years-old Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago for create a more stable ecosystem for future generations.
For centuries that tribe has killed animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some tribepeople began a campaign to stop hunting. They spurred to act after discover that a type of pheasants living in their area was endangered species.They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged keeping the heads of hunted animals inside their home. Now, most have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had killed.
For many hunters, weapons embodied skill as long as courage. They represented a sacred practice passed about from one generation to another one. Now, the tribe farm for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations Our life, tradition and culture are very much dependant of nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes
At one time, 76-YEAR-old-1 Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago TO -2 create a more stable ecosystem for future generations.
For centuries that tribe HAD -3 killed animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993, when some TRIBESMEN – 4 began a campaign to stop hunting. They WERE – 5 spurred to act after DISCOVERING –6 that a type of PHEASANT- 7 ,
living in their area was AN -8 endangered species. They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged keeping the heads of hunted animals inside their home. Now, most OF THEM -9 have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had killed.
For many hunters, weapons embodied skill as WELL - 10 as courage. They represented a sacred practice passed from one generation to another one. Now, the tribe FARMS - 11 for a living but they do not use chemical fertilisers - or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations Our life, tradition and culture are very much DEPENDING ON -12 nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes
II) Find the « scrambled words »… Here are three sentences where some words have been unfortunately mixed. Would you please reorder them and give a meaning to these sentences.
1) When the crash was heard, SARSDPETEIN/PEDESTRIANS rushed to the restaurant to RTESHLE/SHELTER / there.

2) YNGEEMREC/EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy TITIDSRC/DISTYRICT before the scene was secured for EORVEEYN/EVERYONE.

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life TNOKBUNENWS/UNBEKNOWNST to you and to everybody else.

III)ANOTHER TORTURE… A partir de l'expression française suivante : «quand même», trouver au moins trois traductions anglaises
1 –ANYWAY, if that were the case you could do something against the powerful trust of your competitors, only by offering to your clients door-to-door CIF prices.
2 – Irrespective of the existing/not existing port facilities , our multi-purpose ships can EVEN SO embark/disembark your whole industrial plant, from FAS loading port to FAS port of destination, being also equipped with heavy lift cranes with lifting
power up to 25 metric ton.
3 - Starting as an office boy, he was able to became head clerk, then department manager and FINALLY managing director of the company.

Thanking for your demanding exercise, I wish you a great Sunday.

So long.
Joe39



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de icare29, postée le 23-09-2018 à 19:35:41 (S | E)
Hello Here4u and all hard workers , here is my work, OK FOR CORRECTION .

At one time, 76-YEAR-old Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001
.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago IN ORDER TO create a more stable ecosystem for future generations.

For centuries that tribe HAD BEEN KILLING animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.

It all began in 1993 when some MEMBERS OF THAT TRIBE began a campaign to stop hunting. They HAVE BEEN SPURRED ON to act after DISCOVERING that a SORT OF PHEASANT living in their area was AN endangered species . Those pheasants were often killed for their meat.

Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources, in particular forests SURROUNDING villages ,have been banned.

Traditionally, TRIBE'S MEMBERS had rifles and were encouraged keeping the HEAD of hunted animals inside their home. NOWADAYS , MOST OF THEM have given up their weapons. Yet, SOME OF THEM ARE still DISPLAYING the HEAD of the animals they had killed before

For many hunters, weapons embodied skill as MUCH as courage. They represented a sacred practice, WHICH WAS HANDED OVER from one generation to another one. NOWADAYS , the tribe FARMS for a living but they do not use NEITHER chemical fertilisers NOR pesticides.

"We don't want our folklore to become meaningless to our future générations. Our life, tradition and culture are very much DEPENDENT ON nature and we are determined to protect THEM .

ANOTHER TORTURE BY MAXWELL

Malgré cela : Opposition .
It's forbidden for me , I will do it anyway
on me l'a défendu , je le ferai quand même

malgré tout , pourtant : Affirmation ..
All the same, you are a narrow-minded person to do that
Tout de même, il faut quand même être borné pour faire cela..

Dear Here4u thank you very much for your new exercise

Même si : Refutation
Even if you don't like spinach dish ,eat it anyway, just for me to enjoy
Même si tu n'aimes pas les épinards , mange les quand même , pour me faire plaisir




Réponse : Rack your brains and help/ 30 de taiji43, postée le 24-09-2018 à 18:11:14 (S | E)
Hello dear Here and hello to the Forum participants. )

I came back home last night after passing our family vacation in the sunshine Provence.I know, I am behind with my 140 exercise
I was spending about three hours with :the correction and the 3 sentences(quand même and one hour with scrambled words

IT IS READY TO BE CORRECTED Thank you a lot for your correction

At one time,76 -YEAR OLD ( adjective invariable)-old Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago(for)TO =( in order to) create a more stable ecosystem for future generations.
For centuries (that) THIS) (cette tribu actuellement) tribe( has killed) KILLED (action passée, terminée) animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.

It all began in 1993 when some (tribepeople) PEOPLE OF THE TRIBE began a campaign to stop hunting.

They spurred to act after (discover) DISCOVERING (ing après after) that a type of( pheasants) PHEASANT (au singulier) living in their area was AN (on parle seulement de l’espèce des pheasants) endangered species. They were often killed for their meat.

Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged keeping the heads of hunted animals inside their home.

Now, most have given up their weapons yet ( ok pour : pendant que) or however (si l’on traduit par cependan)t some still display the heads of the animals they had killed.

For many hunters, weapons embodied skill ( as long as) AS WELL AS (Aussi bien que) courage. They represented a sacred practice passed (about) DOWN from one generation to another one. Now, the tribe (farm) FARMS (verbe, 3ième personne du singulier) for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.

"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations Our life, tradition and culture are very much (dependant) DEPENDENT ON (dépendre de) nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes


(III PHRASE AVEC L’EXPRESSION :Quand même
READY TO BE CORRECTED

I sens exprimant l’exaspération
Quand même , j’aimerais savoir ce qui s’est passé ce jour là.
All the same, I would like to know what happened that day

Sens de : De toute façon.
Malgré cette averse, elle m’a dit qu’elle viendrait quand même me rendre visite
Despite this pouring rain, she told me, that she would come to pay me a visit.anyway

Sens de : au moins
Elle pourrait quand même répondre à mes e-mails.
She could at least, answer my e-mails

IN PROGRESS FOR scrambled words( the last one)

II). 1) When the crash was heard, SARSDPETEIN rushed to the restaurant to RTESHLE there.

Pedestrian and Shelter
Quand le crash fut entendu, les piétons se précipitèrent vers le restaurant pour s’y réfugier

2) YNGEEMREC services worked as fast as they could in the busy TITIDSRC before the scene was secured for EORVEEYN.
Emergency - District and Everyone

les services d'urgence ont travaillé aussi vite qu’ils pouvaient dans le quartier animé, avant que les lieux soient sécurisée pour tout le monde

IN PROGRESS
3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life TNOKBUNENWS to you and to everybody else.
(j’y penserai plus tard quand j’aurai fini le 140)



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de maxwell, postée le 26-09-2018 à 18:01:32 (S | E)
FINISHED
Hello Here4U
Je sèche sur la 3ème phrase qui m'a déjà occupé une heure à elle seule... car le contexte ne m'aide pas assez

I) Help my student:

At one time, 76-YEAR-old Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago TO create a more stable ecosystem for future generations.
For centuries that tribe HAD killed animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some TRIBESPEOPLE began a campaign to stop hunting. They spurred to act after DISCOVERING that a type of PHEASANT living in their area was AN endangered species. They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged TO KEEP the heads of hunted animals inside their home. Now, most have given up their weapons[,] yet some still display the heads of the animals they HAVE killed.
For many hunters, weapons embodied SKILLS as VALUABLE as courage. They represented a sacred practice passed ON(*) from one generation to another []. Now, the tribe FARMS for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations[.] Our life, tradition and culture are very much dependant ON nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes
(*) or : passed DOWN

II) Find the « scrambled words »:
1) When the crash was heard, PEDESTRIANS rushed to the restaurant to SHELTER there.
Quand on entendit le crash, les piétons se précipitèrent dans le restaurant pour s'y abriter.

2) EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy DISTRICT before the scene was secured for EVERYONE.
Les services d'urgence intervinrent aussi rapidement qu'ils purent dans le quartier animé avant que les lieux ne fussent sécurisés pour tous.


III) Another torture: Quand même
I had the time of my life with this exercise!!! Thanks a lot!

1) Pour tempérer, modérer ou pour mettre en balance un argument contraire :
en dépit de cela, malgré cela, malgré tout, pour autant, cela étant, ceci dit, cependant, néanmoins, toutefois, pourtant, au moins, même : IN SPITE OF THIS, EVEN SO, JUST THE SAME, FOR ALL THAT, NEVERTHELESS, NONETHELESS, HOWEVER, ALL THE SAME, AT LEAST, YET; (formal): NOTWITHSTANDING
=> "I think I've already asked you this but I'm going to ask it again ALL THE SAME : did you reach him?" "No. I'll keep calling THOUGH." "I know he's busy. EVEN SO, he should be able to find time to answer the phone." "AT LEAST, he's friendly!"

2) dans le sens de "toujours", indiquant une continuité, malgré un fait/argument défavorable/contraire : STILL
=> "Don't worry Henry. True, she knows that you had an affair with your secretary and you lied to her but for all that, she STILL wants you."

3) dans le sens de "bien" : pour affirmer avec force un fait (mais sans continuité dans le passé), malgré un fait/argument défavorable/contraire : DO+verb, avec un mot de liaison exprimant l'opposition
=> "However, before you make your decision, you DO realize that it's a one-in-a million opportunity for us?"

4) Dans le sens de : de toute façon/manière, dans tous les cas, en tout cas, quoi qu'il en soit, de toutes les manières, indépendamment de cela, malgré tout : pour trancher un débat/une réflexion, et marquer une opposition catégorique : ANYWAY, REGARDLESS, ANYHOW
=> "He had always been faithful to you, I really don't think you should do this, sir." "I'll do it ANYWAY. I must make the decision REGARDLESS. ANYHOW, it's no secret that he owes me money. You're dismissed." "Thanks ANYWAY."

5) Dans le sens de : vraiment, franchement, indéniablement, indiscutablement, pour le moins, on a beau dire, tout de même, n'empêche; Pour ironiser : REALLY, AFTER ALL, ALL THE SAME
=> "REALLY, what an idiot! He had a golden opportunity and he let it slip through his fingers, telling a lie... IT'S THE LAST STRAW! Honesty counts AFTER ALL!"

6) Pour insister sur son point de désaccord. = tout de même, quoi qu'on dise, encore une fois : STILL
=> "I'm furious! He didn't come though we had an appointment" "I think he couldn't make it." "He didn't even call to postpone it!" "I don't know, maybe he was overwhelmed?" "Yes, but STILL!"

7) Pour marquer l'impatience : dans le sens de enfin ! : Ah bon quand même !
=> "AT LAST! It's about time!" "Congratulations! You deserved to win!"

8) pour marquer le caractère inacceptable voire scandaleux d'une hypothèse, en espérant que la réponse est non. (tu ne vas quand même pas...) = tout de même : NOT REALLY, TAG
=>"You won't go SO FAR AS punishing me for such a small thing?" "You didn't expect to get away with it so easily, DID YOU? Don't EVEN think I'm done with you: no playstation for you for one month!" "You wouldn't dare do that, NOT REALLY?" "Oh yes I would!"

9) Pour marquer l'indignation, l'irritation par rapport à un fait accompli : Enfin, quand même!, franchement! vraiment! (c'est une honte..., on aura tout vu...)
=> "No, REALLY, you've gone too far. NOW REALLY! HONESTLY! You could get on with your work instead of playing. And you, John, you forgot to buy some bread. COME ON! You could have given it a thought!"

10) Pour marquer l'étonnement, la surprise : "Ah oui, quand même!!!"
=>"I'm world champion, buddies." "REALLY?! NO KIDDING !" "IMPRESSIVE!" "OH MY GOODNESS! FOR REAL!?" "That's REALLY something!" "Hum, not bad, not bad at all!"

11) Dans le sens : "Evidemment, c'est la moindre des choses/le minimum, j'espère bien"
=> "You know my taste apparently" "I HOPE I DO!"

12) quand (bien) même = même si : EVEN IF, EVEN THOUGH
quand bien même il aurait/avait raison : even if he were (si irréel) / was (si avéré) right
=> "EVEN THOUGH he were right, I wouldn't apologize"




Réponse : Rack your brains and help/ 30 de alpiem, postée le 26-09-2018 à 21:37:47 (S | E)
HELLO, THIS IS MY RACK YOUR BRAIN N°30 READY FOR CORRECTION

At HIS time, 76-years-old Chaiyievi Zhiinyii was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago TO create a more stable ecosystem for future generations.
For centuries that tribe haD killed animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some tribeSpeople began a campaign to stop hunting. They spurred to act after discoverING that a type of pheasant living in their area was AN endangered species.They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged TO KEEP the heads of hunted animals inside their home. Now, most have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had killed.
For many hunters, weapons embodied skill as WELL as courage. They represented a sacred practice passed OVER from one generation to another one. Now, the tribe farmS for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations. Our life, traditionS and culture are very much dependant of nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 28-09-2018 à 23:41:28 (S | E)
Hello ! (proofreading help required, please ... )

Suis vraiment épuisée ... Si tout va bien, cette correction sera complètement en ligne ce soir ... Sinon, je m'arrêterai en route et reprendrai demain matin, mais beaucoup "d'obligations" m'attendent ... (ou plutôt, ne "m'attendent pas" !!!)

I)Please, help my student! He really needs you!
At one time, 76-year-old Chaiyievi Zhiinyii (1) was a skilled hunter, yet he stopped hunting in 2001.
The Angami tribe gave up that important source of livelihood 20 years ago so as to create (2) a more stable ecosystem for future generations.
For centuries that tribe killed (3) animals for sustenance but also because it was a tradition and a way of life.
It all began in 1993 when some tribespeople (4) began a campaign to stop hunting. They were spurred (5) to act after discovering (6) that a type of Pheasant living in their area was an endangered species(7).They were often killed for their meat.
Since then, all forms of hunting, logging, jungle burning as well as any kind of exploitation of natural resources and of the forests that surround the village have been banned.(8)
Traditionally, members of the tribe had rifles and were encouraged to keep (9) the heads of hunted animals inside their homes(10). Now, most have given up their weapons yet some still display the heads of the animals they had killed.
For many hunters, weapons embodied skill as well as courage (11). They represented a sacred practice passed down (12) from one generation to another one. Now, the tribe farms (13) for a living but they do not use chemical fertilisers or pesticides.
"We don't want our folklore to become meaningless to our future generations. Our life, tradition and culture are very much dependEnt on (14) nature and we are determined to protect it. "= 12 mistakes


(1) A 76-year-old CZ (= his name) Il ne faut pas mettre de –s à « year » parce que ce nom est employé pour former un adjectif composé (ET PREND DONC LA FONCTION D'ADJECTIF !) qui DOIT rester invariable.
(2) so as to= afin de = in order to: exprime un « but ».
(3) The tribe no longer kill animals. ("They" - il s’agit des membres de la tribu !- stopped in 2001.) => use the preterite. L’action de chasser est terminée et appartient au passé révolu => preterite
(4) "tribespeople"= membres d’une tribu= the people belonging to the tribe.
(5) to be spurred : a spur= un éperon. => L’auxiliaire « be » qui précède le verbe et le participe passé, « to spur » sont ceux de la forme passive. Etre éperonné, poussé à l’action !
(6) « After » doit être suivi de V + ing => « after discovering »
(7) « a species » = une espèce (animale) ; (ne pas oublier le S final !)
(8) Depuis 1993, Il s’agit du point de départ de l’action (commencée en 1993), qui dure depuis et continue encore dans le présent => present perfect au passif = have been banned.
(9) Attention à la construction : to encourage sb TO DO something.
(10) Their homes: chaque membre de la tribu a sa propre maison, ce qui fait en tout beaucoup de maisons ;= (pluriel concret)
(11) "as long as" = aussi longtemps que ; "as well as" = aussi bien que = comme.
(12) Les générations futures arrivent derrière nous ... "passed on " convenait, mais ici, logiquement les traditions sont "passed down" !
(13) "Now, the tribe farms..." ATTENTION ! Dans cette phrase, "farm" = "to farm" => plus 3è personne du présent au singulier = "farms" (On verra comment nos "volontaires" nous le traduiront !)
(14) to depend (avec un E) donne dependence=> independence. (Rien que des E) et => depend ON comme particule adverbiale/ préposition)

Donc, après relectures et réflexion, ce corrigé "doit" ( au sens de quasi-certitude ... hélas pas d'obligation! ) être "conforme à ce que je souhaite" ... Ce qui n'empêche pas les éventuels "typos" (ou/ et fautes non décelés par mon "pauvre cerveau un peu malmené" ... Merci de me prévenir en mp si vous décelez des "oddities" ... (mais je ne suis pas libre une grande partie de la journée - jusque vers 17H environ (sigh!) )

II) Find the « scrambled words »… Je n’ai pas osé en mettre plus … Dites–moi si ça va et si ce n’est pas trop chronophage… Merci.

1) When the crash was heard, PEDESTRIANS rushed to the restaurant to SHELTER there.

2) EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy DISTRICT before the scene was secured for EVERYONE .

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life UNBEKNOWNST to you and to everybody else

III) ANOTHER TORTURE… (de Maxwell) ENCORE LA CORRECTION DE MAXWELL ...
" Quand même "

1) Pour tempérer, modérer ou pour mettre en balance un argument contraire : en dépit de cela, malgré cela, malgré tout, pour autant, cela étant, ceci dit, cependant, néanmoins, toutefois, pourtant, au moins, même : IN SPITE OF THIS, EVEN SO, JUST THE SAME, FOR ALL THAT, NEVERTHELESS, NONETHELESS, HOWEVER, ALL THE SAME, AT LEAST, YET; (formal): NOTWITHSTANDING
=> "I think I've already asked you this but I'm going to ask it again ALL THE SAME : could you… reach him?" "No. I'll keep calling THOUGH." "I know he's busy. EVEN SO, he should be able to find time to answer the phone." "AT LEAST, he's friendly!"

2) dans le sens de "toujours", indiquant une continuité, malgré un fait/argument défavorable/contraire : STILL
=> "Don't worry Henry. True, she knows that you had an affair with your secretary and that you lied to her but for all that, she STILL wants you."

3) dans le sens de "bien" : pour affirmer avec force un fait (mais sans continuité dans le passé , malgré un fait/argument défavorable/contraire : DO+verb, avec un mot de liaison exprimant l'opposition
=> "However, before you make your decision, you DO realize that it's a one-in-a million opportunity for us?"

4) Dans le sens de : de toute façon/manière, dans tous les cas, en tout cas, quoi qu'il en soit, de toutes les manières, indépendamment de cela, malgré tout : pour trancher un débat/une réflexion, et marquer une opposition catégorique : ANYWAY, REGARDLESS, ANYHOW
=> "He had always been faithful to you, I really don't think you should do this, sir." "I'll do it ANYWAY. I must make the decision REGARDLESS. ANYHOW, it's no secret that he owes me money. You're dismissed." "Thanks ANYWAY."(OK ! Ce sens de « regardless » seul" est dans le dico, mais franchement, pas fréquent …)

5) Dans le sens de : vraiment, franchement, indéniablement, indiscutablement, pour le moins, on a beau dire, tout de même, n'empêche; Pour ironiser : REALLY, AFTER ALL, ALL THE SAME
=> "REALLY, what an idiot! He had a golden opportunity and he let it slip through his fingers, telling a lie... IT'S THE LAST STRAW! Honesty counts AFTER ALL!"

6) Pour insister sur son point de désaccord. = tout de même, quoi qu'on dise, encore une fois : STILL
=> "I'm furious! He didn't come though we had an appointment" "I think he couldn't make it." "He didn't even call to postpone it!" "I don't know, maybe he was overwhelmed?" "Yes, but STILL!"

7) Pour marquer l'impatience : dans le sens de enfin ! : Ah bon quand même !
=> "AT LAST! It's about time!" "Congratulations! You deserved to win!"

8) pour marquer le caractère inacceptable voire scandaleux d'une hypothèse, en espérant que la réponse est non. (tu ne vas quand même pas...) = tout de même : NOT REALLY, TAG
=>"You won't go SO FAR AS punishing me for such a trifle?" "You didn't expect to get away with it so easily, DID YOU? Don't EVEN think I'm done with you: no playstation for you for one month!" "You wouldn't dare to do that, NOT REALLY?" "Oh yes I would!"

9) Pour marquer l'indignation, l'irritation par rapport à un fait accompli : Enfin, quand même!, franchement! vraiment! (c'est une honte..., on aura tout vu...)
=> "No, REALLY, you've gone too far. NOW (REALLY,) HONESTLY! You could get on with your work instead of playing. And you, John, you forgot to buy bread. COME ON! You could have given it a thought!"

10) Pour marquer l'étonnement, la surprise : "Ah oui, quand même!!!"
=>"I'm the world champion, buddies." "REALLY?! NO KIDDING !" "IMPRESSIVE!" "OH MY GOODNESS! FOR REAL!?" "That's REALLY something!" "Hum, not bad, not bad at all!"

11) Dans le sens : "Evidemment, c'est la moindre des choses/le minimum, j'espère bien"
=> "You know my taste apparently" "I HOPE I DO!"

(12)quand (bien) même = même si : EVEN IF, EVEN THOUGH
quand bien même il aurait/avait raison : even if he were (si irréel) / was (si avéré) right
=> "EVEN THOUGH he were right, I wouldn't apologize" Là, j’aurais dit "was"… ??? Pas certaine de ce que tu veux dire car ton "wouldn’t" peut être un conditionnel ou exprimer la volonté … Pas assez de contexte pour trancher ... - mais j'ai l'esprit un peu embué en ce moment ...) )

N'hésitez pas à poser des questions, "protester" (positivement ...) si quelque chose vous échappe ou vous choque ...
ATTENTION !
J'ai besoin d'au moins 5 (CINQ) volontaires : 4 pour la version avec concertation souhaitable avant publication (2 par "gros paragraphe) et un pour les "scrambled" words in the 3 sentences.

Merci à vous tous de m'avoir "aplani le chemin autant que faire se pouvait" ... encore une quinzaine de jours de patience et je devrais redevenir "opérationnelle" ...
Merci à Lucile, Maxwell pour ce qu'ils font pour m'aider et aux 5 futurs volontaires pour ce qu'ils feront pour nous tous.



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de maxwell, postée le 29-09-2018 à 17:02:36 (S | E)
Hello
J'ai corrigé mon erreur impardonnable dans Another torture 6) : "didn't come"
Je suis volontaire pour les 3 phrases

1) When the crash was heard, PEDESTRIANS rushed to the restaurant to SHELTER there.
Quand on entendit le crash, les piétons se précipitèrent dans le restaurant pour s'y abriter.

2) EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy DISTRICT before the scene was secured for EVERYONE .
Les services d'urgence intervinrent aussi rapidement qu'ils purent dans le quartier animé avant que les lieux ne fussent sécurisés pour tous.

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life UNBEKNOWNST to you and to everybody else.
C'est juste pour rappeler à chacun d'entre nous à quel point j'ai de la chance de vous avoir dans ma vie, sans que vous en ayez la moindre idée.



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de chocolatcitron, postée le 30-09-2018 à 02:48:41 (S | E)
Bonjour,
je suis une de tes volontaires, si quelqu'un veut travailler avec moi… afin que tu puisses clôturer ce forum, et te libérer pour d'autres choses.
Bon dimanche !
See you soon...

OK, on s'est mis d'accord avec Tereda…



Réponse : Rack your brains and help/ 30 de tereda, postée le 02-10-2018 à 10:36:16 (S | E)
HELLO EVERYONE,

This is a translation of the text, proposed by Choco and me

Il fut un temps où Chaiyievi Zhiinyii, 76 ans, était un chasseur expérimenté, mais il a arrêté la chasse en 2001.
La tribu Angami a abandonné cette importante source de moyens de subsistance il y a vingt ans afin de créer un écosystème plus stable pour les générations futures.
Pendant des siècles, cette tribu a tué des animaux pour se nourrir, mais aussi parce que c'était une tradition et un mode de vie.
Tout a commencé en 1993, lorsque des membres de la tribu ont lancé une campagne contre la chasse. On les avait poussés à agir après avoir découvert qu'un type de faisans vivant dans leur région était une espèce en voie de disparition. Ils étaient souvent tués pour leur viande.
Depuis lors, toutes les formes de chasses, d'exploitations forestières, d'incendies dans la jungle ainsi que toute forme d'exploitation des ressources naturelles et forestières entourant le village ont été interdites.
Traditionnellement, les membres de la tribu avaient des fusils et étaient encouragés à garder la tête des animaux chassés dans leur maison. Aujourd'hui, la plupart d'entre eux ont abandonné leurs armes, mais certains exposent encore les têtes des animaux qu'ils ont tués.
Pour de nombreux chasseurs, les armes incarnaient l'habileté aussi bien que le courage. Elles représentaient une pratique sacrée transmise d'une génération à l'autre. Maintenant, la tribu vit de l'exploitation agricole, mais elle n'utilise ni engrais chimiques ni pesticides.
« Nous ne voulons pas que notre folklore perde tout son sens pour les générations futures. Notre vie, nos traditions et notre culture dépendent beaucoup de la nature et nous sommes déterminés à la protéger. »





Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 03-10-2018 à 08:47:35 (S | E)
Hello, Dear Friends and volunteers!

Maxwell a écrit :
J'ai corrigé mon erreur impardonnable dans Another torture 6) : "didn't come" (Il n'y a pas "d'erreurs impardonnables" - pas par moi, en tout cas ! Les smileys ou les "cris d'horreur" sont juste pour "rire" ...
Je suis volontaire pour les 3 phrases

1) When the crash was heard, PEDESTRIANS rushed to the restaurant to SHELTER there. TTB
Quand on entendit le crash, les piétons se précipitèrent dans le restaurant pour s'y abriter.

2) EMERGENCY services worked as fast as they could in the busy DISTRICT before the scene was secured for EVERYONE .TTB
Les services d'urgence intervinrent aussi rapidement qu'ils purent dans le quartier animé avant que les lieux ne fussent sécurisés pour tous.

3) This is just to remind all of us how lucky I am to have you in my life UNBEKNOWNST to you and to everybody else. TTB
C'est juste pour rappeler à chacun d'entre nous à quel point j'ai de la chance de vous avoir dans ma vie, sans que vous en ayez la moindre idée.

Bravo, Maxwell : C'est parfait !
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tereda and Choco ont conçu:
HELLO EVERYONE,

This is a translation of the text, proposed by Choco and me

Il fut un temps où (Autrefois) Chaiyievi Zhiinyii, 76 ans, était un chasseur expérimenté, mais il a arrêté la chasse en 2001.
La tribu Angami a abandonné cette importante source de moyens de subsistance il y a vingt ans afin de créer un écosystème plus stable pour les générations futures.
Pendant des siècles, cette tribu a tué des animaux pour se nourrir, mais aussi parce que c'était une tradition et un mode de vie.
Tout a commencé en 1993, lorsque des membres de la tribu ont lancé une campagne contre la chasse. On les avait poussés à agir après avoir découvert qu'un type de faisans vivant dans leur région était une espèce en voie de disparition. Ils étaient souvent tués pour leur viande.
Depuis lors, toutes les formes de chasses, d'exploitations forestières, de feux de jungle ainsi que toute forme d'exploitation des ressources naturelles et forestières entourant le village ont été interdites. TTB
Traditionnellement, les membres de la tribu avaient des fusils et étaient encouragés à garder dans leur maison la tête des animaux tués. Aujourd'hui, la plupart d'entre eux ont abandonné leurs armes, mais certains exposent encore la tête des animaux qu'ils ont abattus.
Pour de nombreux chasseurs, les armes incarnaient l'habileté aussi bien que le courage. Elles représentaient une pratique sacrée transmise d'une génération à l'autre. Maintenant, la tribu vit de l'exploitation agricole, mais elle n'utilise ni engrais chimiques ni pesticides.
« Nous ne voulons pas que notre folklore perde tout son sens pour les générations futures. Notre vie, nos traditions et notre culture dépendent beaucoup de la nature et nous sommes déterminés à la protéger. »

Parfait aussi... Rien à changer. Très bon travail (pas facile pourtant !)

(Choco, regarde bien l'orthographe de UNBEKNOWNST TO...

BONNE SEMAINE ; (Edit: écrit hier soir vers 22h30, mais "pas parti".





Réponse : Rack your brains and help/ 30 de chocolatcitron, postée le 03-10-2018 à 16:33:32 (S | E)
Bonjour,
Merci Here4u pour ta relecture attentive : je viens de corriger sur l'autre forum : il n'y avait assez de lettres à ce mot, alors j'en ai rajouté une inconsciemment.

Pas de typo pour toi : c'est parfait, ni sur celui-là, ni sur l'autre forum, ni sur "Our Story"... : (du moins j'en ai pas vu !) ! Merci pour ces corrections fort utiles, mais qui te donnent tant de tracas… ...
Bonne journée !
See you soon.




Réponse : Rack your brains and help/ 30 de here4u, postée le 03-10-2018 à 17:18:05 (S | E)
Hi, Choco!

Don't worry... (Be happy! )
Les corrections ne me donnent des soucis qu'en cas exceptionnel ... merci de ton aide et de celle de tous ...




[POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


Cours gratuits > Forum > Exercices du forum

 


> INDISPENSABLES : TESTEZ VOTRE NIVEAU | GUIDE DE TRAVAIL | NOS MEILLEURES FICHES | Les fiches les plus populaires | Aide/Contact

> NOS AUTRES SITES GRATUITS : Cours d'anglais | Cours de français | Cours de mathématiques | Cours d'italien | Cours d'allemand | Cours de néerlandais | Tests de culture générale | Cours de japonais | Rapidité au clavier | Cours de latin | Cours de provençal | Moteur de recherche sites éducatifs | Outils utiles | Bac d'anglais | Our sites in English

> INFORMATIONS : Copyright - En savoir plus, Aide, Contactez-nous [Conditions d'utilisation] [Conseils de sécurité] Reproductions et traductions interdites sur tout support (voir conditions) | Contenu des sites déposé chaque semaine chez un huissier de justice | Mentions légales / Vie privée | Cookies.
| Cours et exercices d'espagnol 100% gratuits, hors abonnement internet auprès d'un fournisseur d'accès. / Partager sur les réseaux